La explosión de un almacén ilegal de material pirotécnico acabó con la vida de un matrimonio, dejó huérfanos a dos menores e hirió a 37 personas, además de cuantiosos daños materiales
Tres meses después de que una nave ilegal con material pirotécnico saltase por los aires en Tui, los vecinos afectados por aquella devastadora explosión se han concentrado para exigir soluciones. A los pies de la zona cero, en Paramos, con la Asociación de Afectados Paramos-Guillarei al frente, los damnificados hacen una llamada a las autoridades para que agilicen el desescombro y se pueda desbloquear la recuperación de las casas; faltan además arquitectos para redactar memorias de valoración y solicitar subvenciones y lamentan el pago en la renta de un 30 o 40% de IRPF por las ayudas de la Xunta, entre otras cuestiones. El colectivo ha leído un manifiesto en el que recuerda por lo que están pasando tres meses después.
"Non desistiremos de levantar cada pedra das que agora nos rodean e de que polo barrio da Torre volvan a pasear os nenos en bicicleta. Por iso seguimos unidos nesta loita e nos reunimos hoxe aquí: queremos recordarlle a todos que para nós o reloxo segue parado nas 16:23 e que aínda necesitamos moita axuda para que ese reloxo volva a andar. Non queremos caer no esquecemento porque aquí aínda está todo por facer", han expuesto hoy los vecinos y demás afectados. Así, explican: "Temos axudas económicas, si, pero son insuficientes para quen quedou sen casa, sen recordos, sen nada. E para o ano teremos que devolver na declaración da renta auténticas barbaridades... Queremos que todos saiban da nosa precaria situación: moitos veciños renuncian ás axudas ás que teñen dereito por non ser quen de afrontar tales pagos, e moitos outros poderían perdelo todo se non o consiguen e o Estado os embarga. Tamén hai casos de xubilados con pensións non contributivas que as van perder, ou pensións con complemento a mínimos que perderían tales complementos. E non o podemos permitir!".
Además, han reiterado sus exigencias a las cuatro administraciones: Concello de Tui, Diputación, Xunta y, sobre todo, Gobierno central. "O principal foco de atención queremos polo en Madrid: a declaración de 'zona gravemente afectada por unha emerxencia de protección civil' é vital para nós e solucionaría moitos dos problemas aos que nos enfrontamos, como por exemplo, a exención fiscal para as axudas. Dinnos que non hai encaixe legal, por non tratarse esta dunha catástrofe natural, e nós dicímoslles que son eles os que deben buscar ese encaixe. Seguiremos pedíndoo ata conseguilo", afirman en el comunicado.
El siniestro acabó con la vida de un matrimonio que dejó huérfanos a dos menores, hirió a 37 personas, destruyó totalmente 31 viviendas, dejó 86 casas con graves problemas en sus estructuras y otras 311 dañadas, además de dañar a diversos niveles 66 vehículos.
in Faro de Vigo
Sem comentários:
Enviar um comentário